mY LiFe StoRy...

~aBoUt mE~

Seorang baby girl dilahirkan pada 3 jun 1987, bernama NURULAINI FITRIA yang bermaksud cahayamata diaidilfitri oleh kerana ari itu sempena sambutan hari raya ke-3. Anak ketiga daripada 4 orang adik-beradik, mempunyai seorang kakak, abang dan adik lelaki. Merupakan hasil dari perkahwinan bapa n mama. And tiz all bout me…. Everybody call me KUYA…

Beginning…

Bermula dari masalah-masalah yang tidak putus sehingga lah ke ari ini. Dari masalah keluarga, pelajaran, kehidupan, percintaan dan diri sendiri. Dugaan demi dugaan datang menghampiri kita, selesai satu berganti satu permasalahan baru. Sesungguhnya Allah menentukan jalan yang terbaik bagi kita. Kita hanya perlu bersabar menunggu apa jalan yang sebenarnya ditentukan untuk kita. Mencuba menjadi baik dan yang terbaik ternyata bukan sesuatu yang mudah seperti yang kita bayangkan. Tetapi usaha amat penting untuk kita mengubah atau menginginkan sesuatu. Tanpa usaha impian tidak akan jadi kenyataan. Sesuatu yang kita sayang belum tentu akan menjadi milik kita. Anda setuju dengan ini??

Kuya!!!

Aku mempunyai lebih banyak keburukan daripada kebaikan. Seorang yang pemalas, x pandai masak , panas baran, ego, suka mengutuk orang, suka tidur, kuat makan, kasar macam lelaki(kadang-kadang jak lah), suka menyusahkan orang, suka nangis kalu ada masalah, suka menyakitkan ati org secara x sengaja(termasuk my mum), mulut tdk pandai bertapis kalu cakap n banyak lagi bah sebenarnya kalu aku bagitau 1 mlm pun tidak abis.

Kebaikan aku apa yach?? Aku sayang sgt2 ngan family, my luvs n all my frenz… ikhlas dalam persahabatan, happy go lucky, friendly, sanggup buat apa jak demi kawan. Aku rasa ini jak kebaikan aku… ckit juga kan??

My frenz…

IPS GANG_BATCH 10

Ilul, madin, radzi, meck, wan, bob, pange, radzuan, lin, ann, ima, bibiey n didie... wow!! Kehidupan di IPS ngan kamu semua suatu kenangan yang tidak akan dilupakan. Suka duka, susah-senang, tawa-ria, kenakalan, keegoan, pergaduhan dan macam-macam lagi lah. Rindu mau kuliah, escape kuliah, makan, keja ladang, p kandang ayam, p pantai sm kamu semua, our batch is da bez… satu hati n team work biarpun orang lain cakap kita yang terburuk but 4 me we are da bez. Tapi kenangan tu tidak mungkin akan terulang kembali. but I hope our frenship will be forever n ever.

Lyk gaL say~ dumb-dumb pren… ZEN GARDEN GANG…

D!n- ko jak orang yang bleh kac ketawa aku kalu aku ada masalah n sedih. Ko jak lah kawan yang sanggup disusahkan aku, ko juga lah kawan aku yang sentiasa ada bila aku memerlukan seorang kawan n ko jugalah kawan aku yang kentutnya paling bau… hahaha… I luv u din,,,.. sbb ko kwn aku lah aku mau ko paham jgn mengharap sesuatu yang ndak pasti. Masih banyak pompuan lain yang lebih baik dari ur EX-GF. Hanya perlu masa dan kesabaran jak. Lastly, jgn menilai pompuan dari kecantikan jak tapi dari ati.

aZdoubleEm- ooo jadi g2?? Zeem, aku sayang ko… jangan lah bah ko jual mahal sm pompuan. Buang lah ayat ko yang ko selalu guna tu… AKU TAU LAH AKU X GF, SUDAHLAH AKU ITAM.. sebenar ko IMUT bah zeem… Itam mutlak!!! Hehehe…

GaL- actly aku kecil ati jugalah ngan apa yang ko cakap ngan aku ari tu… tapi oleh kerana kita kawan aku lupa kan lah tu… be strong k… apa jalan yang ko pilih kami tetap sama ko.

Zed- aku harap ko jadi ladies ni satu ari nanti. GAL & KUYA akan jadi…. Jadi apa ah?? Apa-apalah…

Awang- jagalah bah c gal… sudah-sudahlah ngan skandal tu bah… huhu

Mad- aku rindu c mat mitul ni.. pemotong crits2… funny lg tu… teruskan usaha anda… tiada2 bah kan?? Hahaha

Dalam persahabatan perlu kejujuran, tanpa kejujuran x akan ada persahabatan. Aku mau kamu tau, aku ikhlas berkawan dengan kamu semua. Susah-senang bersama walaupun berjauhan. Aku syg sgt2 km semua…

TEMAN-TEMAN IPBQ

RUSUNAWA 321…

Sebuah kamar yang penuh keceriaan, kenakalan, ke’bete’an, kejahatan, keimutan dan kecantikan. Dipenghuni oleh 4 orang yang sesat dan di satukan pada kamar ini. Setiap orang mempunyai karateristiknya masing-masing termasuklah aqu. Retno penghuni pertama yang manja, suka teriak-teriak, paling kuat bete, n paling x disangka adalah seorang peminat dangdut. Manakala khairunnisa a.k.a iroen adalah anak yang paling cenggeng, masih kayak anak2, suka sesat jalan (dalam campus pun bleh sesat), anak ibu, tiap minggu mesti pulang umah kalu x… gegar asrama… tapi seorang yang terlalu baik sehingga sering dimanfaatkan orang. Oya, 1 lagi keburukan iroen ni, mata duitan… hahaha… tapi bukan bermaksud makan duit orang yach… lastly occy, seorang kelahiran bogor… oleh kerana rumahnya d Bogor, so jarang tinggal di asrama… prinsip R321 adalah “peraturan dibuat untuk d langgar”. Itulah kami… tidak pernah turun perhimpunan, pengajian lorong, acara asrama n solat berjamaah di mushola.. kita menjadi musuh ketat Bu RT LORONG 3B. tetapi tetap nyantai walaupun dikenakan sanksi(hukuman) dengan mencuci tandas.. malah kita menjadi model tandas yang paling cantik… hahaha… I proud wif R321… luVe u aLL…

My clazZmaTe A14

aStRi…

satu-satunya kawan dari sabah, yang sabar menghadapi karenah aku… she’s lyk my sank… kami bersama susah-senang, suka-duka di perantauan… kalu gila… sm2 gila… nasib jak bf kami len… hahaha… saling menjaga satu sma lain… bayangkan kami masuk 1 claz, 1 bilik, semester depan 1 rumah, 1 facultas, n kalu lah 1 tempat keja nanti… huhu… 50 tahun kami akan saling bertatap muka… pingsan lah kami… hahaha…neway tq ast, coz to be my frenz… luv ya’… friend 4 ever…

HoNeY

Orang sukabumi yang rewel dan teu damang… bakal jadi my hsMate jg… matilah… mau cari bF tapi semua nyebelin yach honey?? Aq syorkan c cari aja orang M’sia.. keren2 kok… dijamin deh… hehehe… seorang yang baik ati n sentiasa sanggup berkorban untuk teman-temannya… apalagi kalu bab ngerjain tugasan… hahaha… tempat nyontekan kita c dy… huhu…

ANaK-AnAk KeLaS

Pokoknya anak-anak A14 tue pasa seru banget deh… dengan pelbagai ragam yang ada… seperti yodia, dika, yuben, ganjar, honey, elen, tari, icha…. N banyak lagi deh… aqu senang deh bisa punya teman kayak kalian…

Love story…<3<3<3

My 1st love…

Lyk people said 1st love will never forgetten… kebiasaannya cinta pertama itu bukanlah jodoh yang ditetapkan untuk kita tapi ia tidak pernah akan pudar. sebuah pertemuan yang tidak pernah dirancang sama sekali. seorang yang baik, bertanggungjawab, caring, dan erm,,, I dunno how to explain… but seeorang yang budinya tidak mungkin dapat dibayar smpai bila-bila. Pelbagai dugaan telah kami tempuhi bersama, susah senang, suka duka, dan macam2 lagi. Tidak tau sepa yang perlu dipersalahkan…Dan andai saja masa bisa terulang…. aku akan cuba untuk tidak menyakiti sesiapa,,. Tapi apakan daya aku hanya seorang manusia biasa. Perjanjian 2012 sebagai ikatan perhubungan kami. Adakah itu akan bertahan? Rasanya sudah smpai masa untuk melepaskan segalanya. Sebab kami telah menjalani kehidupan masing-masing. I`m sorry… I didn’t mean to hurt u…. tqxz 4 everything… hanya Allah yang bisa membalas semuanya. U`ll owez in my heart… forever… aku percaya ini jalan yang terbaik Allah telah berikan kepada kita….

My love…

His not da bez one, but he owez to be da bez 4 me. Menerima aku seadanya walaupun satu ketika pernah menyakiti aku. Mungkin itu LUMRAH HIDUP diatas perbuatan aku kepada orang lain dan aku telah mendapat pembalasannya. Sabar menghadapi karenah aku yang pelbagai macam yang boleh membuatkannya gila. We are friend, bestfriend, besttest friend and loving couple. Keluarganya yang menyayangi aku seperti keluarga sendiri dan walaupun satu ari nanti jodoh kami tidak panjang, aku tetap menjadi sebahagian dari mereka. Menerima aku seadanya dengan hati yang terbuka membuatkan aku terharu. Pelbagai cabaran telah kami lalui bersama. Masing-masing sentiasa berusaha untuk berubah menjadi lebih baik. I hope our relationship will be forever… n I want him to be my future husband. Amin…


Comments

Popular Posts