Perginya seorang sahabat untuk selamanya..

Assalamualaikum...


Bangun pagi ni saya mendapat kabar duka dimana perginya seorang sahabat kami yang bernama Shahrizan Alimat atau dikenali dengan Meck.. Perginya membawa memberi kesan pada hati setiap orang yang mengenali meck, terutama kawan-kawan ahli syurga (geng IPS). Kami sama-sama kuliah di Institut Pertanian Sabah (IPS) batch 10 (2005-2007). Banyak kenangan semasa kuliah dlu. Arwah seorang yang caring dengan kawan-kawannya.. ingat satu hari saya menangis (lupa sebab apa time tu) dan arwah datang untuk memeluk saya.. kalau kawan-kawan perempuannya merajuk, kompom arwah pujuk dengan lawak-lawak bodohnya.. Arwah jugalah salah seorang yang meng"kenen"kan saya dengan en.suami. Ingat lagi saya satu hari tu, time tu hari ahad.. kawan-kawan asrama banyak balik kampung.. Arwah Meck datang ke asrama then ketuk2 jendela kasi bangun saya and bawa pigi estet supaya saya ndak bosan. Banyak kenangan lain yang kami punya bersama Arwah, tapi cukuplah hanya diingatan.. Kenangan dari Arwah akan sentiasa menjadi kenangan terindah untuk kami.. :')

Ya Allah, semoga Engkau mengampuninya dan menerima amal ibadahnya. Ya Allah, hanya kepada Engkaulah kami bertawakal, hanya kepada Engkaulah kami bertaubat dan hanya kepada Engkaulah kami kembali.

Now, my husband otw dari Beluran ke rumah Arwah di Tuaran untuk memberi penghormatan terakhir. :( we gonna miss u meck!

Arwah meck semasa konvo batch 10 IPS..

Kenangan ketika raya di rumah amirul bersama geng IPS

Arwah meck, me, ima and virinti..

Kenangan paling best time semester 1!..

Our Family in IPS.. (masih zaman camera filem ni..)

Arwah meck with mr.husband and friends

meck and bibi..

With the football team!

Sedihnya... menitis air mata buat entry ni.. :'(  Alfatihah... semoga siapa pun baca entri ni, minta sedekahkan al-fatihah ya. 

xoxo, nurulainif07

Comments

Bibiey FareeDah said…
Al-fatihah...
semoga arwah tenang d sana.....

Popular Posts